Re: Pasnove a krystalove filtry?

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Úterý Červen 26 10:36:57 CEST 2012

Ne že bych kdy sám krystalový filtr vyvíjel, pouze jsem ho postavil jako část krátkovlnného rádia. Něco málo jsem ale o nich četl.

100MHz nebude základní kmitočet krystalu.

Na co propust potřebujete? Nejjednodušší formou krystalového filtru je příčkový, anglicky ladder filter. Všechny krystaly jsou stejné, pasivní součástky jsou pouze kondenzátory a to dvou hodnot. Krystaly musí být stejné - stačí vybrat ze stejné serie hrst, která má co nejbližší kmitočet.

> 50feto farad
> teoreticky jde slozit z 10ks C 0,5pF

Samotné kapacity pouzder krystalů vůči okolí jsou mnohem vyšší.

> Poradite kde tuto problematiku nacist.

Třeba EMRFD - Experimental methods for radio frequency design, je to radioamatérský materiál od ARRL.

> Nicmene pro praktickou realizaci bude treba znat C a L krystalu coz
> se asi bezne v DS neuvadi, cili pro bezne smrtelniky bez vybaveni na mereni a
> ladeni jsou asi takove filtry nezajimave?

Opravdu náhradní schema L, R, C krystalu není uváděno. Myslím že v EMRFD je návod, jak si měřící přípravek zbastlit. Pozor, různé hodnoty R, L, C naměříte při paralelní či seriové rezonanci. Když koupíte krabici krystalů, každý bude mít jiný kmitočet a budete mezi nimi muset vybírat.

Vojta Bubník