pasivna retranslacia

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Červen 19 08:23:04 CEST 2012

Zdravim,
  zkusim to vysvetlit "selskym rozumem", protoze Maxwellovy rovnice uz
tak uplne po tech 30 letech neovladam :-).
  VF pole v prostoru ma nejakou vykonovou hustotu. Nyni si predstavte, ze
v tomto prostoru umistite antenu (tj. tu vne kontejneru). Ta bude schopna
odebirat vykon dany jeji velikosti a dalsimi vlastnostmi (smerovost atd.).
Rekneme, ze ze sveho nejblizsiho okoli "vysaje" veskery vykon a prevede
do svodu.
  Nyni umistite druhou antenu do kontejneru a spojite ji s prvni. Pokud
vse bude zcela OK, tato antena kolem sebe vytvori pole odpovidajici poli
okolo te vnejsi anteny. Takze pokud se se svym mobilem priblizite do
bezprostredni blizkosti teto anteny, budete mit stejny signal jako vne
kontejneru v miste vnejsi anteny. To plati, ze ? Pripojite se.
  Nyni ovsem nastava ten problem: Jakmile se vzdalite od teto anteny, pole
bude rapidne klesat, protoze ta vnitrni antena je jen izolovanym zaricem
do prazdneho eteru, zatimco venku je pole vicemene homogenni. Tedy dle
znameho vzorce o utlumu kvadraticky neprimo zavislem na vzdalenosti budete
mit metr od anteny uz jen zlomek puvodni intenzity pole a to stacit nebude.
  Pasivni retranslace ma smysl pri pouziti extremne smerovych antennich
systemu (napr. na kopcich), ktere z jednoho smeru prijimaji uzce smerovy
signal a druhym smerem je stejne uzce smerove vysilaji. Tam jsou vysledky
o neco lepsi, prave vzhledem k te smerovosti. A i tak se pouzivaji treba
systemy z 8 - 16 sfazovanych anten (na kazde strane), aby to neco udelalo.
  Zdravi Pavel