[OT] Ubuntu na Android telefonu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Červen 10 00:15:42 CEST 2012

Je pravda, že amíci tehdá GSM moc neměli, tak jste mě trochu zviklal. Bylo
to v době cca před 10 lety, ale ne míň jak 8.
Ten telefon určitě neměl "velké" laděné obvody, to se nedá vyrobit až tak
levně ani mrňavě (pro neznalé, je to děravá měděná "kostka"). BTS ale
nevysílá spojitě. Dál je otázka, jestli to GSM umí, nebo jeslti je to
specialita telefonů Motoroly.

Našel jsem jen jiný telefon cdma za 50$ s předplacenkou a nabíječkou
http://m.mobilmania.cz/muze-se-hodit-jednorazovy-telefon/a-1117428/?textart=1

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>

> Když Motorola před cca 10 lety plánovala extra levné telefony na jedno
> použití jako předplacenky (a bez nabíječky, baterka měla vystačit s velkou
> rezervou na kredit), tak využívali nějaké funkce GSM, která umož%nuje, aby
> okolní mobily se chovaly jako retranslační stanice. Nicméně výsledek nebyl
> dán lidstvu, neboť by to znamenalo zánik mnoha jiných firem.

Tak tohle by mne zajímalo - dokázal byste to dohledat ? Jde mi hlavně o tu
"nějakou funkci GSM...". Sice nedělám primárně do mobilních sítí, ale znáte
to, něco informací za nehty člověku zůstane a pokud by tedy šlo opravdu o
GSM, tak tam je problém v tom, že ten standard je duplexní - downstream jde
na jinych frekvencích než upstream. V tomto uspořádání si nedovedu
představit,
jak by taková funkce měla fungovat - aby mohl být signál toho laciného
mobilu
přijat a retranslován okolními mobily, musel by být vyslán v downstreamovém
bandu, neboť běžné mobily samozřejmě upstream (tj. sebe navzájem)
neposlouchají
- dříve by to nebylo ani možné, neboť opravdu obsahovaly poctivý laděný
duplexer, teď už je to dělané jen přepináním antény mezi RX a TX (vysílání
a příjem se střídá), ale firmware to stejně podle mne neumí. Nadto je ten
downstreamový band samozřejmě plný signálu z okolních BTS a nedovedu si
představit, jak by se tam tento telefonek s velmi slabým TX vůbec prosadil.
Celé mi to přijde trošku jako "urban legend".