[OT] Ubuntu na Android telefonu

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Červen 9 22:10:19 CEST 2012

Zdravím,

> [...]
> tablety, že se s nima dá hodit, ohnout v aktovce a nic se jim nestane. No,
> zatím je to jenom někde v rusku, ale za 5 let ten telefon bude třeba jak
> občanka?
>
> Když Motorola před cca 10 lety plánovala extra levné telefony na jedno
> použití jako předplacenky (a bez nabíječky, baterka měla vystačit s velkou
> rezervou na kredit), tak využívali nějaké funkce GSM, která umož%nuje, aby
> okolní mobily se chovaly jako retranslační stanice. Nicméně výsledek nebyl
> dán lidstvu, neboť by to znamenalo zánik mnoha jiných firem.

Tak tohle by mne zajímalo - dokázal byste to dohledat ? Jde mi hlavně o tu
"nějakou funkci GSM...". Sice nedělám primárně do mobilních sítí, ale znáte
to, něco informací za nehty člověku zůstane a pokud by tedy šlo opravdu o
GSM, tak tam je problém v tom, že ten standard je duplexní - downstream jde
na jinych frekvencích než upstream. V tomto uspořádání si nedovedu představit,
jak by taková funkce měla fungovat - aby mohl být signál toho laciného mobilu
přijat a retranslován okolními mobily, musel by být vyslán v downstreamovém
bandu, neboť běžné mobily samozřejmě upstream (tj. sebe navzájem) neposlouchají
- dříve by to nebylo ani možné, neboť opravdu obsahovaly poctivý laděný
duplexer, teď už je to dělané jen přepináním antény mezi RX a TX (vysílání
a příjem se střídá), ale firmware to stejně podle mne neumí. Nadto je ten
downstreamový band samozřejmě plný signálu z okolních BTS a nedovedu si
představit, jak by se tam tento telefonek s velmi slabým TX vůbec prosadil.
Celé mi to přijde trošku jako "urban legend".

Zdraví Pavel