Re: LCR meter - konstrukce

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Čtvrtek Červen 7 17:46:31 CEST 2012

V rychlosti.
V podstate mate pravdu, tady mate obrazel a ekvivalntni model 4TP Four-terminal-pair zapojeni pro mereni impedance, vse je z toho snad zcela jasne.

1. zde oznacena Ch , bezne Hc neboli High current je svorka na ktere je zdroj mericiho signalu a tece ji proud do DUT, zde velke Z.
2. zde oznacena Ph , bezne Hp neboli High potencial je svorka na ktere se meri napeti na DUT
3. zde oznacena CL , bezne Lc neboli Low  current je svorka "do ktere tece" proud pres DUT, v realu je zde Range rezistor a tece z ni    proud ktery "nuluje" proud za DUT
4. zde oznacena Pl , bezne Lc neboli Low  potencial je svorka na ktere se meri napeti na DUT, tedy je zde Null detektor.

Povidani o koaxialech asi necham na balua, urcite s tim ma vice zkusenosti.
Popravde by me nahradni model neceho jako RG58 take zajimalo.

4TP je sice nejpresnejsi metoda, ale stienni koaxialu musi byt pospojena u DUT a to napriklad u tohoto realizujete pomerne obtizne.
Je pak otazkou zda se tim vubec trapit.
http://www.ebay.com/itm/1-Set-Kelvin-Clip-for-LCR-Meter-With-4-BNC-Test-Wires-/180704398011?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a12d24abb

obr http://photo.uloziste.com/?fotka=a245caa55cbfba87.jpg&d=x270459af1495c86&size=0

Jirka