UEFI platforma a bootování otevřených OS

Lubos Medovarsky lubos.hwlist na accelera-networks.com
Sobota Červen 2 23:23:09 CEST 2012

Zdravim,

kedze si vyrobcovia serverov urcite nic podobne ako zamknutie nedovolia,
lebo "obskurne OS" ktore tu zopar ludi pouziva su v tomto segmente
nastastie majoritne a prakticky nezamenitelne, tak podla mna hrozi
rozdelenie HW na "consumer" kategoriu a zvysok kolaca kam patria
aj spominane servery zostane nedotknuty.

V tom pripade zostane moznost:
- bojkotovat x86 desktopy a prejst na ARM alebo inu platformu,
- presunut do nejakeho cloudu to, co sa da,
- napadla ma aj kategoria "zakaznicka neposlusnost", tj. objednavanie
  zablokovanych dosiek a bezdovodne vratenie obchodnikom, ale nie som
  si isty, aky efekt by to vyvolalo,
- v suvislosti s mojou domniekou by malo byt aj nadalej mozne postavit
  terminal server a pripajat sa tenkymi klientmi.

Ked sa na to pozriem z pohladu dopytu trhu tak je tu este nadej, ze nie
kazdy vyrobca bude preferovat cestu blokovania nepodpisaneho kodu.

Pekny vecer

Lubos