Konektor nabijeni Tomtom 910

Pátek Červenec 27 10:51:12 CEST 2012

> Napadají mě dvě možnosti, jak to opravit:
> 1) dodělat přímo do navigace konektor pro připojení nabíječky, tj.
> nejlépe ten kulatý, protikus k originál nabíječce, ale nevím, jestli
> stačí připojit 5V a GND nebo ještě něco, pokusy jsem zatím nedělal

Tak jsem to zkusil a nestačí to. Navigace si očividně s dockem povídá,
to mám fakt rád, když zařízení nestačí připojit napětí, ale ještě si
musí vyměnit s nabíječkou něco málo dat, aby začal proces nabíjení...
Nebo je tam někde nějaký odpor. Stolní docking se chová jinak než ten
do auta - po připojení do toho v autě se navigace navíc sama zapne, v
tom stolním ne, musí se zapnout ručně.

> 2) proletovat ten konektor, pokud to pomůže

To jsem zatím nedělal a nemyslím si, že to pomůže, je to SMD montáž,
zkoumal jsem, jestli ty piny držej a zdá se, že připájený je to dobře.

Zkoušel jsem to postříkat nějakým kontaktolem, žádná změna, pošolíchat
- napružit kontaktní piny konektoru, žádná změna.

LED na navigaci se rozsvítí při připojení napájení, dokonce ji
rozsvítí i ohmmetr, ale vůbec to neznamená, že se začalo něco nabíjet.
Na to člověk musí vlízt někam do menu a najít si symbol baterie.

Říkám si "krám všech krámů", hlavně že je v tom harddisk a přehrává to
MP3 a kdovíco za funkce to ještě má, já mám lowend navigaci Garmin
(nuvi 200), ta umí kromě navigování snad už jen kalkulačku a nic víc,
zato prostě funguje, nabíjecí konektor je mini USB, žádné problémy s
ním nejsou (pokud nepočítám, že se mi jednou rozbila nabíječka, takže
dávala malé napětí, navigace se naoko dobíjela, ale ve skutečnosti
málo, takže se nakonec vypnula --> ale po opravě nabíječky opět
šlape).

P.K.