Konektor nabijeni Tomtom 910

Čtvrtek Červenec 26 11:12:22 CEST 2012

Přátelé, neopravoval jste někdo nabíjení u Tomtom 910? Nějak tam blbne
dobíjecí resp. docking konektor, když to připojím, zelená LED se
rozsvítí, ale v menu to nevypadá, že by se baterie dobíjela, když
navigaci silou přitlačím na konektor, objeví se nápis "dobíjení",
takže je tam někde špatný kontakt.

Delší verze: Dostal jsem kšeft snů, tchýně má tuto navigaci a přinesla
mi ji, že už tam nevydrží baterie a jestli by šla vyměnit, tak jsem
objednal novou, vyměnil, tchýně si navigaci odnesla, aby ji za pár dní
přinesla zpátky, že nejde vůbec zapnout. Tak se v tom hrabu, čím by to
mohlo bejt a přišel jsem na to, že je asi mrtvej ten napájecí zdroj do
230V zásuvky, jelikož se ani nerozsvítila příslušná LED na navigaci.
Takže se úplně vybila baterie a proto nešla navigace zapnout.
(Nabíječka do auta funguje.) Je to spínaný zdroj s výstupem 5V/2A,
obvykle jeden až dva nosím s sebou resp. mám ve skříni, tak jsem ho
použil, navigace už indikuje LED, že je připojená nabíječka, baterie
se i trochu dobila, tak už jde zapnout, nicméně v menu navigace vidím
symbol baterie, z jehož stavu mi není jasné, jestli se opravdu dobíjí,
zkouším kvedlat s navigací na tom dockingu a někdy se pod symbolem
baterie objeví nápis "dobíjení". LED na navigaci svítí furt.

Zkouším pátrat na webu po pinoutu toho dockingu a nalézám tohle:

http://lists.gnumonks.org/pipermail/opentom/2006-August/000300.html

P1  Ground
P2  I2C
P3  I2C
P4  Microphone
P5  Audio
P6  Audio
P7  DC +3.3V from TomTom?  (or RTS for the Serial console?)
P8  serial console?
P9  serial console?
P10 serial console?
P11 serial console?
P12 USB
P13 USB
P14 Grounded via C24 (what function?)
P15 Power +5V to TomTom

Což se celkem shoduje i s tím, co jsem naměřil, voltmetrem, tj. na
krajních pinech je GND a +5VDC. Taky na webu nacházím zmínku o opravě
toho konektoru, že to někdo pájel, případně šrouboval k DPS (v DPS
jsou otvory, kam zapadají plastové výstupky na konektoru, tak tam
opatrně vyvrtat díry a malými šroubky přitáhnout k DPS).

Napadají mě dvě možnosti, jak to opravit:
1) dodělat přímo do navigace konektor pro připojení nabíječky, tj.
nejlépe ten kulatý, protikus k originál nabíječce, ale nevím, jestli
stačí připojit 5V a GND nebo ještě něco, pokusy jsem zatím nedělal
2) proletovat ten konektor, pokud to pomůže

Pavel Kadečka.