Prepetovka, vas nazor ?

nesvacil@posys.cz nesvacil na posys.eu
Úterý Červenec 24 15:40:06 CEST 2012

Zdravím,
ono jde o to, co preferuji. Mně jde hlavně o zdraví, požár a následně elektroniku. Neuzemněný stožár antény i s hromosvodem nad stožárem je špatná volba. Stožár musím uzemnit, nejlépe samostatným svodem, pokud to nejde vlivem blízkosti vedení (hrozí
přeskočení blesku od vedení svodu hromosvodu a antény), tak přímo do bleskosvodu, protože to je jedno, nicméně žádné vlnky nahoru, atp. . Uzemnění do PE vodiče NE, rovnou do země.

Samozřejmě, že při malých úderech blesku by mě mohlo stačit  jen ochránění samotné mé antény vysokým hromosvodem bez propojení svodu či možnosti přeskoku, nicméně při velkém úderu chci ochrání zdraví a požár. Dát do PE a poté všechny zásuvky v domě
vylítají nedej bože, že kousek od zásuvky spí dítě .... , toho se chci vyvarovat.
Energii rovnou do země.

Nicméně v normách to může být i malinko jinak.

Jirka