Prepetovka, vas nazor ?

Pondělí Červenec 23 21:31:12 CEST 2012

Nejspíš je rozdíl, jestli je izolátor namáhaný trvalým napětím, nebo
impulzně. Pokud jde o VN techniku a hromosvody - přeskoková vzdálenost
ve vzduchu z hromosvodu např. na anténu se udává asi 0,5m. Jenže není
mezi tím jen vzduch, ale taky obvykle mokrá krytina střechy. Je možné že
s nějakými přeskoky se počítá, hlavně když při tom nic nechytí. Zajímalo
by mě taky, jak může fungovat vodič HVI
http://www.odbornecasopisy.cz/res/pdf/40859.pdf
když izolace má vydržet to samé, jako vzduch na vzdálenost 0,75m. Pokud
vzduch má cca 20KV/cm (alespoň nám to říkali ve škole), potom pro
přeskok na vzdálenost 0,75m je potřeba 1,5MV. Plasty mají pevnost
obvykle okolo 30KV/mm a pak by izolace musela mít tloušťku 5cm a průměr
kabelu by byl něco přes 10 cm. Nebo ta izolace má tvořit jen bariéru aby
se ionty zbrzdily? I list papíru vložený do jiskřiště o dost zvedne
napětí potřebné pro přeskok.

Anděl