Re: Porovnání dvou řetězců v php

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Červenec 22 14:36:02 CEST 2012

Spolehlive to takhle fungovat nebude, zmatky mu tam bude delat ta diakritika, naucil jsem se pouzivat strpos (http://php.net/manual/en/function.strpos.php), resp. dalsi funkce pro praci s retezci. Porovnani se da pouzit jen u jednoduchych retezcu bez diakritiky a specialnich znaku.

Pavel Kutina

  ----- Original Message -----
  From: Jan Půhoný
  To: HW-news
  Sent: Sunday, July 22, 2012 11:38 AM
  Subject: Porovnání dvou řetězců v php

  Zdravim konferenci,

  snazim se porovnat dva retezce v php. Jeden mam nacteny z xml ($kategorie_dodavatele), vse by melo byt utf-8.

  Kod:

  echo $kategorie_dodavatele;

  if  ($kategorie_dodavatele=="Profesionální technika/Reprosoustavy"){echo "shoda";} else {echo "bohuzel to nejde";}

  Vypise:

  Profesionální technika/Reprosoustavy bohuzel to nejde

  V čem by mohl být problém? Ty řetězce jsou stejné, alespoň podle toho výpisu z echa, ale if je bere jako rozdílné ...

  Jak to správně porovnávat?

  Googlil jsem hodinu, zkoušel jsem i převody kódování, ale někde mám něco blbě.

  ( iconv_set_encoding($kategorie_dodavatele, "utf-8"); )

  Prece takhle trivialni zalezitost musi fungovat ...

  Tusim, ze bude asi problem s kodovanim, ale kdyz to pres echo vypisuje korektne, zadny rozsypany caj...

  Nevim co s tim.

  Diky za nakopnuti,

  Honza Puhony