OT: DNS

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Červenec 17 11:42:17 CEST 2012

Zdravím sám sebe,
  a mimochodem, zkuste si to teď, už to chodí :-).

$ host crv.mdcr.cz. ns2.gts.cz
Using domain server:
Name: ns2.gts.cz
Address: 193.85.2.110#53
Aliases:

crv.mdcr.cz has address 194.228.175.55

  Ukázalo se, že kromě zakázaného transferu na mdcr byl ještě problém v tom,
že ten, kdo tam updatuje DNS, nezinkrementoval sériové číslo zóny při přidání
záznamu pro crv, takže ikdyž se konečně transfer podařil, stejně se nic
nestalo - protože ten náš sekundár měl ještě z doby, kdy to chodilo, načtenou
zónu s tím samým seriálem, a v ní crv nebylo (to je taky důvod, proč to
vracelo kód NXDOMAIN a ne SERVFAIL, který by to mělo dávat, pokud by tam žádný
starší záznam nebyl).

Zdraví Pavel

P.S. A jsem zvědav, zda teď někdo GTS pochválí za to, že za hodinu poté, kdy
se zcela neoficiálně dozví o problému, který sama nezpůsobila, je tento
odstraněn...