I2C - pripojeni 3V cidla k 5V procesoru

j s jarin.hw na gmail.com
Neděle Červenec 15 14:31:40 CEST 2012

Ak mate napajanie 5V len kvoli znakovemu LCD, mozete si to zjednodusit:
1, LCD napajat z 5V, MCU z 3V. Malo by to jednosmerne chodit (ak
nepuzivate BUSY flag), lebo HD44780 ma Vih 2,2V, takze vystupne urovne
z PIC na 3,3V tomu budu bohato stacit.
2, Napajat LCD aj MCU z 3,3V a napatie pre pin na nastavenie kontrastu
zavesit na mierne zaporne napatie - tak aby medzi VCC a pinom pre
regulaciu konstrastu bolo asi 4,5V. Zaporne napatie sa da generovat z
MCU - PWM, dve diody, dva kondiky.
http://elm-chan.org/docs/lcd/lcd3v.html

Uz som robil s obidvomi variantmi a zda sa, ze funguju ako maju.

J.S.