Uloha z kombinatoriky a samorezne konektory na plochy kabel

j s jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Červenec 12 15:40:56 CEST 2012

S tymto sa stotoznujem.

Vo vyrobnych firmach vsak zasahuje este jeden fenomen - tzv. ludova
tvorivost. Vyznacuje sa tym, ze pokial je pripravok navrhnuty tak, ze
existuje len jeden sposob ako ho pouzit, "sikovny" pracovnik najde
nejaku moznost prace, ktora je absolutne nepredvidana, nelogicka,
obtiazna a zdlhava a bude tymto sposobom generovat nepodarky a marit
cas kym ho niekto nezastavi. V horsom pripade este tento svoj sposob
bude sirit okolo seba, cize aj ludia, ktori predtym pracovali podla
pracovneho postupu, zacnu pracovat takto nespravne. Ked sa dotycnej
osoby spytate, preco to robi zle, tak povie ze nevie alebo ze sa to
takto robi "odjakziva". A prave tato ludova tvorivost vacsiou pochova
akekolvek pokusy o vnesenie systemu.do vyroby.

Podotykam, ze nie je v silach logicky uvazujucueho cloveka pochopit
pohnutky veduce k poruseniu jasneho pracovneho systemu (k tej ludovej
tvorivosti, ktoru som spominal vyssie) a nedajboze predvidat, ako sa s
jednoznacne navrhnutym pripravkom da robit uplne zle.

Takze aj ked Jano navrhne po umornej inzinierskej nejaky foolproof
pripravok a pracovny postup na zacvakavanie samoreznych kablov,
sikovny vyrobny pracovnik mu prejde cez rozum, s tym treba skratka
ratat.

J.S.