[OT] vyber zrcadlovky

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Leden 31 17:25:33 CET 2012

Dne 31.1.2012 9:00, RV napsal(a):
> Muzete mi rict kdy na fotky koukate pri 100% rozliseni?
Kdyz delam brutalni vyrezy, montaze  a porovnavam skla.
A pokud na 100 procentnim nahledu vidim rozmazane kraje, tak to na
poradne udelane fotce  20x30 uvidim take.
A jestli to treba nekdo nevidi, tak pak je jedno jaka skla pouziva a
muze i na A2 formaty pouzivat levne  UZ na plnou diru :-(
Treba takovy C17-40/4L je v rozich neostry a to nemam fulframe, tam uz
je to snad nepouzitelne :-(

Ano, pokud nekdo cvaka  10x15cm fotky, co se tyce kresby je uplne jedno
jakym sklem foti....

> Tady mate z Nikkora 18-200 (toho starsiho) tri fotky z D5000 na
> ruznych ohniscich a clonach:
>
> http://www.cncnet.info/fg/displayimage.php?pid=569&fullsize=1
> http://www.cncnet.info/fg/displayimage.php?pid=568&fullsize=1
> http://www.cncnet.info/fg/displayimage.php?pid=570&fullsize=1
> http://www.cncnet.info/fg/displayimage.php?pid=574&fullsize=1
Z tohoto nahledu  nelze  jakkoliv hodnotit kvalitu skla. Takove 0,7Mpix
fotky  udelam i s dirkou ve staniolu :-(

> Vsimnete si, ze jsou to az na jednu fotku vsechno krajni ohniska (tedy
> 18 a 200) a na plne diry - tedy ty nejnepriznivejsi podminky pro snimek.
>
> A i pri tisku na format A2 a i z orezaneho snimku nemate absolutne
> sanci poznat cim to bylo foceno.

Cim to bylo foceno opravdu z tištěné fotky nepoznám (poznam treba z
exifu), ale jesli ten objektiv je měkký v rozích, nebo má jinou vadu,
případně rozdíly na pořádně udělané fotce poznám.
To že to někdo nevidí je jiná věc.....   soused si na svém trinitronu
všimnul těch tenkých drátků taky až jsem mu je ukázal :-(