OT: Motorek sterace
Jaroslav Lukesh
lukesh na seznam.cz
Pátek Leden 27 09:24:17 CET 2012
Renault jako první už koncem 70. let vytvořil metodiku optimalizace spotřeby
materiálu pro vývoj/výrobu auta takovou, že to funguje po nějakou dobu a pak
se to v podstatě najednou všecko pokazí. Dnes je toto dovedenok dokonalosti,
při vývoji se nastaví cílová životnost stroje, tak jsem vidělu nějakého
projektu nového motoru 8000h a na to ylo počítané všecko, i převodovky. Při
piánko jízdě naštěstí motor vydrží déle, nemá to počítadlo motohodin, ale
hraje se na únavu materiálu. Můj veteránoservisák občas spravuje i nové
auta, tak tuhle sháněl "kolečko od hodinek" do převodovky na očesanou
pětku - tak tohle udělá optimalizace když materiál je více nehomogenní, než
s jakým počítá návrh životnosti. U starých aut je prostě kus materiálu, kde
neočekávaná nehomogenita neudělá takovýto problém.
V elektronice u videí 90's v tomto trendu bylo nejúspěšnější mitsubishi, ty
dokud fungovaly, byly bez problémů, ale jak něco, tak to šlo do háje za
chvilku celý.
----- Původní zpráva -----
Od: Jaroslav Buchta
A renaulti DCi jsou kapitola sama pro sebe, nejlip s 6ti kvaltovou
prevodovkou, tam se to se.e tak nejak vyvazene furt :-P
Další informace o konferenci Hw-list