LC etikety (trapas v Tescu )

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Sobota Leden 21 15:21:06 CET 2012

Původní zpráva ze dne 21.1.2012 od Kuba Jan:

> Když jsme vycházeli ven, začal řvát rám u výstupních dveří, takže
> nás hned odchytla ochranka.

Já už jsem taky několikrát pípal. Třeba v jednom hračkářství, kde měli
ty kódy různě zastrkané v krabicích se zbožím a u pokladny je museli
vytahovat. Ale bylo jich i několik v jedné krabici a tak holt
nevytáhli všechny :-)

Nicméně mám i úplně jinou zkušenost. Zrovna minulý týden přinesla
manželka domů ten jejich ochranný prvek. Takhle vybaluje doma nákup a
měla tam nějaké vložky do bot. A v nich napíchnutý ten velký plastový
ochranný prvek, který se propíchne skrz a u pokladny se musí sundat.
Normálně zboží zaplatila, ale pokladní ochranu nesundala. Říkala:
"Aha, tak proto mi to píplo u východu, ale nikdo nic neříkal, píplo to
jenom krátce, tak jsem normálně šla."

Já jsem tu potvoru nemohl sundat, protože jsem nevěděl, jak na to. Ale
protože jsme ty vložky do bot potřebovali dát synovi do bot, tak jsme
nemohli čekat týden, až zase půjdeme do toho obchodu. Nastoupila hrubá
síla a rozlouskl jsem to kladivem. Uvnitř byla samozřejmě cívka a
kondík. Nicméně jsem pak i pochopil, jak se to sundavá, čím ten trn
drží. Lze ho sundat silným magnetem. Může si to tedy uvnitř obchodu
sundat kdokoliv, kdo má silný magnet.

Uvnitř je kónická kovová trubička, ve které jsou malé kuličky
obepínající ten trn, který se dovnitř zasune. Pružinka tlačí trubičku
proti trbu a tím jsou svírány ty kuličky k trnu. Dovnitř jde, zpět už
ne. Když se proti tomu přiloží magnet, trubička je kovová a posune se
proti pružině, takže kuličky uvolní trn.

Mám to tu někde v hromadě na stole, kdyby to někoho zajímalo.

Jinak také mívám také ty obvody na samolepkách (nezničené samozřejmě),
protože bývají v různém elektronickém zboží, které nakupuji.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601