Nabijeni 4xAA NiMh bylo RE: Nabijanie 9V blokov NiMh akumulatorov

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pátek Leden 20 09:35:44 CET 2012

Dobry den,

ja som to riesil cez MAX712-713, co su univerzalne nabijacky pre NiCd
a NiMh. Zial Maxim ich uz nedoporucuje do novych designov a odporuca
myslim DS2715, ale ten potrebuje navyse nejake suciastky. Elektronika
vyzera byt podobna s max713 ale to, co sluzilo na programovanie timera
a poctu akumulatorov je v externych obvodoch. Mam s MAX713 postavenu
nabijacku a neboli s tym problemy, akurat mi to vypina pri 90%
kapacity 2100mAh akumulatorov. Inak to ma aj velmi jednoduchy a dobry
layout a mne to sluzi dobre.

Pozeral som aj po inych obvodoch. Nieco robi OnSemi, ale ten je uz
tiez oznaceny za obsolete. Nabijacka s tymto obvodom bola uverejnena
davnejsie v PE a dotycny tam mal dobre skusenosti. Neviem urcite, ale
mam pocit, ze jej autor cita aj hwlist. Dalsi obvod je BQ200x od TI.
Toto je len kontroler -dU/dt a dT/dt, ktory ma na vystupe signal
fast-trickle. Riadiacu elektroniku si musite navrhnut sam. Sice maju
nejaku app. kde je aj schema, ale podla mna riesenie tychto obvodov od
OnSemi je blbovzdornejsie.

Na zaver by som rad poznamenal, ze su to vsetko riesenia pre linearne
nabijanie. Nabijacky s impulznym menicom som nestaval, pretoze to boli
uz vsetko zapojenia s radovo viac suciastkami a nabijacka bola aj do
rozmerov pcb dost velka.

A.