bioplynova elektrarna - na co se zeptat ?

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Čtvrtek Leden 12 12:28:39 CET 2012

IMHO bioplyn a biomasa má smysl hlavně jako způsob využití jinak
odpadních produktů nebo neprodatelných přebytků.
Pěstovat na poli palivo je pěkná ptákovina. Docela by mě zajímalo jaká
je energetická účinnost řetězce
nafta - traktor - pole - kukuřice - hnojivo - traktor - bioplyn - elektřina
  proti
nafta - elektřina

Co jsem se bavil s kamarádem farmářem, tak říkal že by pro něj mělo
smysl kdyby měl možnost si z hnoje dělat bioplyn a tím pak pohánět
traktor. Technologicky to jde, ale že to prý naráží na ostrý nesouhlas
státu aby si jezdil s traktorem de fakto zadarmo :-(

Tomáš