Slava a pad programovatelnej logiky, Was: Webminar "2011 Embedded Market Study"

bosorka.p na seznam.cz bosorka.p na seznam.cz
Úterý Leden 10 14:14:58 CET 2012

Nevim co si predstavujete pod pojmem socialniho zaostavani, ale obavam se, ze se pletete jak v technickem tak socialnim zaostavani, pokud nekdo zaostava jsme to jiz dlouho my.

Doporucuji neco nastudovat o cinske kulture a hlavne soucasnou Cinu navstivit, po navratu si tu budete pripadat stejne jako kdyz jste v roce 1980 vyjel na zapad.

K puvodnimu tenatu , zakladem cinske kultury je od nepameti "Dǐběn shì yī zhǒng róngyù''
tedy v prekladu neco jako kopirovat mistra je cest.  Dala by se o tom napsat kniha, ale mozna jeden priklad za vsechny.
Jiz nekolik let jsem clenem jedne cinske konference (pasan v cinstine) kdyz jsem nekolikrat mel dotaz prekladam mi ho znamy z ciny, ale predevsim sleduji cvrkot a nestacim se divit.

Par prikladu.
Neni to tak davno, kdy dva clenove konference vznesli dotaz, nemluvi dobre anglicky a cheli by zacit s procesory ARM cortexM3  STM32 pokud se nepletu, cinane  se rychle schodli, ze neni dobra kniha a par clenu behem cca 4mesicu prelozilo do cinstiny  cca 600strankovouk knihu, uroven prekladu nemuzu hodnotit ale typograficky stejne jako original a mohlo by to jit hned do tisku. Myslite, ze je neco takovoho mozne u nas? Kniha ma jiz skoro 100000 stazeni.
Rekord, ktery jsem zaznamenal byla vyvojova deska pro nejakou STM32 107 od navrhu po radove stovky odeslanych desek to cinane znakli za tyden s cenou za kterou u farnella nekoupite ani samotny MCU.
V cine najdete spoustu siti specializovanych na sdileni zdrojaku a knihoven pro kde co, on pak ten vyvoj jede tak jak v cine jede.
Bylo by to na dlouhe povidani,ale zacit se ucit cinsky neni vubec od veci.

PB