OT: VF ablace srdce

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Leden 8 07:07:36 CET 2012

Zdravim,

> To se Vam teda divim, ze vam to nevadi. Ja mam arytmii jednou za cas nebo
> vetsinou pri nemoci a tak neprijemny pocit jsem nezazil.
> Citim jak srdce ma bouchnout a nebouchne , bouchne az v dalsim tepu a ten
> pocit je dost neprijemny . Pokud mam nejakou chripku tak to dela docela
> casto (nekolikrat do minuty) a ja kvuli toho nemuzu ani spat.

Ano, nekolikrat do minuty, to mam i bez chripky. Pri chripce byva zminovany
"valcik", ale jen nekdy. :-). Ono kdyz to mate porad, tak si zvyknete :-).
Doktori mi tehdy rekli, ze s tim nejde nic delat (to bylo tak pred 25 lety),
ze to neni zpusobene "mechanicky" (nedomykavost chlopne ci nejake jine
abnormity) a ze srdce je v zasade OK, az na to "rizeni". Zkouseli ty
betablokatory, ale ty to jen zhorsovaly, tak se to proste nechalo byt a
dnes uz neni celkem co resit.

> Jinak jsem cyklista co najede 16.000km rocne tak si rikam , ze by to srdce
> melo byt ok a co jsem o tom cetl tak vetsina arytmii je "neskodna" a komu
> to vadi resi se to treba tou operaci, ale jak jsem psal je to naprosto
> neprijemny pocit , kdyz si merite tep a wono sem tam netepe :D

Ono to netepe jen chvilku, vynecha to jen jeden tep bezprostredne za tou
extrasystolou. Ta muze byt slaba, ze ji nepocitite, takze mate pocit, ze srdce
jen vynechalo tep. Ja extrasystoly vetsinou citim (nekdy byvaji silnejsi nez
normalni akce, jine, takove "ostrejsi") a tak uz proste vim, ze dalsi tep
nebude, ale pak zase ano. A ta prvni systola pak je takova pekna, silna,
az to cloveku v hlave zaduni :-). Ty ostatni jsou pak zase vicemene "normalni".
Ja jsem jinak cyklista jen vikendovy, ale srdce mi myslim taky funguje -
jinak bych mel potize vytahnout sve 150kg telo kazdy den nekolikrat do tretiho
patra stareho cinzaku s 3.5m stropy pekne po schodech bez vytahu. A neflakam
to, nekdy beru schody po dvou :-). To je dobry trening. Nahore uz to pekne
mlati, ale po takove zatezi naopak hezky pravidelne. A rad chodim a nevyhybam
se ani kopcum, sice obcas musim vydychnout, ale kam si zamanu, tam vylezu :-).

> Hlavni bylo presvedcit doktora , ze to opravdu mam protoze vetsinou mi
> natocili 30s ekg kde se to zrovna neprojevilo , pomohlo to, ze nastesti
> pracuju na zachrance takze kdyz mi to zaclo delat nechal jsem si v sanitce
> vyjet 10 svodove EKG abych mel dukaz :D Potom uz to zachytil onen zminovany
> holter.

To srdce je potvora :-). Presne tuto zkusenost mam taky. Kdyz jsem byl na
odvodu a snazil jsem se uplatnit ulevu na arytmii, tocili mi EKG asi 2 minuty
a na potvoru ani jedna. Pak to zkouseli pod zatezi, ale to uz bylo na nic,
protoze jak rikam, pod zatezi mi to skoro nedela. Takze jsem byl prohlasen
za simulanta (ten pripad s elektroverzi byl az pote).

Zdravi Pavel