OT: VF ablace srdce

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Sobota Leden 7 14:14:01 CET 2012

Ve vasem textu nize

oskenoval jsem to pouceni (je tam celkem dobrej popis jak a co) tak to
mate i s tema rizikama...

S pozdravem
Radek Vicek

Dne 7.1.2012 13:44, Petr Kubáč napsal(a):

> - plicni tepna je jen jedna a jde z PRAVE srdecni KOMORY do plic - az
> mezi plicemi se deli na vetev pro levou a vetev pro pravou plici - ale
> tam uz je dokonale "elektricky nevodiva"
> - Naopak plicni zily jsou 4 a jdou ze srdce do LEVE PREDSINE
ano napsal jsem spatne ze to jsou tepny - v malem okruhu je to obracene
z plic se vraci zilama (4x) okyslicena krev na rozdil od velkeho okruhu
kde to je obracene
ale na druhou stranu - z hlediska toho o co jde RFA je to myslim uplne jedno

> - v KOMORE se ablace fibrilace SINI nedela - tam muze nastat fibrilace
> komor a to je bez okamzite resuscitace smrtelna zalezitost...
to jsem snad nepsal, ze se v komore dela ablace kvuli fibrilaci sini -
jen jsem psal, ze prava strana je pristupnejsi pro katetrizaci

> - do leve komory se da dostat katetrem - tepnou proti toku krve a
> stejnou cestou i do leve sine - tam protoze je katetr cestou uz
> nekolikrat ohnuty - se velmi spatne manevruje
no to prave popisujou v tom papire co jsem dostal, ze do leve strany
srdce chodi pres sinovou prepazku

> - Do prave sine se da dostat zilnim pristupem a stejne i do pave komory
ano
> - vetsinou ze zily pod pravou klicni kosti (je velika a vede skoro rovne
> do srdce) -takhle se zavadeji i kardiostimulatory
z toho co mi doktorka rikala tak prvne se jde zilou z trisla - stejne
jako se zavadeji stenty apod. - v mem pripade pri FiS je temr jiste ze
se pujde jeste zkrz tepnu (nevim kterou) a ze to znamena o jeden az dva
dny delsi hospitalizaci

> - sinova prepazka se propicuje pokud se zjisti ze misto poruchy je v
> opacne sini nez se puvodne myslelo
zrejme ne viz str. 2 dole

> - my jsme se ucili ze fibrilace sini se nejcasteji udrzuje krouzenim
> vzruchu kolem usti vekych zil do PRAVE sine - ale to muze byt dneska
> jinak - dokonce protoze zily z tela ustici do PRAVE sine jsou jen 2,
> zatimco plicni zily ktere usti do LEVE sine jsou 4 (geometricky
> slozitejsi situace ) je pravdepodobne ze mate pravdu.
viz ten text...ono je to stejne vsechno takove - koukneme se zmerime a
pak se rozhodneme co je treba a jak nejlip