Nekolik silnoproudarskych dotazu **

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Čtvrtek Leden 5 09:30:12 CET 2012

ale je tedy otazka, "lze nahradit kompletni svetelnej okruh v dome LED
?"
a pokud ano, co me to bude stat ?
jinak ledkam fandim a maji budoucnost o tom zadna ...
no a tu zminka 10x mensi prikon atd. tu uz vubec neresim ...
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of RV
Sent: Thursday, January 05, 2012 9:17 AM
To: HW-news
Subject: Re: Nekolik silnoproudarskych dotazu **

noooo to jsou reci o nicem...srovnavate nesrovnatelne

LED jsou specificke - pred dvema lety jsem byl oznacen za ... ze chci
nasvitit akvaria LEDkama - ze prej jen ... bude svitit LED, ktere sviti
70-80lm/W, kdyz lin. zarivky maji bezne 80-110lm/W a staly v te dobe 5x
mene.
Jenze pri tom srovnani nikdo nebere do uvahy, ze LED ten svetelnej tok
celej vyzaruje jednim smerem vetsinou v uhlu 100-130st na rozdil od
zarivky (a ani reflektory na nich nejsou takove terno jak by se zdalo) -
pak zjistite, ze to neni ani zdaleka tak cernobile.
Davat LED na lustr, ktery sviti do vsech stran a ma nasvitit prostor je
idiocie, ale na lokalni svitidla zvlaste ty kde se vyzaduje smerovost -
jako treba jsou hal. bodovky jsou jednoznacne prinosem.

Co se tyka spektra - novejsi LED maji spektrum prakticky naprosto stejne
jako bezne tripasmove zarivky (8xx) - pouzivaji se totiz prakticky
stejne luminofory.

LED muzete bez problemu radit seriove - neni problem jit na rozvod 24V
nebo i 48V - pak ty proudy jsou prijatelne.

Radek Vicek