ARM STM32 - program v RAM

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Leden 4 23:42:03 CET 2012

Potreboval bych prejit na nejakou platformu 32-bit MCU,
ale uz jsem si asi jednou nabil usta, proto se zkusim
zeptat znalych.

Potrebuji nejake MCU s minimalne 6 UARTy, ktere by
umelo pracovat tak, ze program bude v RAM a nikoli
ve Flash. Ve Flash by se nachazely jen nemenne knihovni
funkce, ale vykonny program by byl v RAM, pri kazdem
startu zarizeni by se dotahl zvenci.
A aby bylo mozne i ladeni provadet ciste v RAM.
Je jasne, ze tomu behu v RAM teoreticky vyhovi jakekoli
32-bit MCU, ale jde i o podporu ve vyvojovych prostredcich,
abych pak nemusel vsechno nejak slozite lamat.

Kvuli velkemu poctu UARTu jsem chtel pouzit PIC32.
Vubec me nenapado zjistovat predem podporu prace
ciste v RAM. Kdyz jsem si osadil pokusnou desku
a chystal se zacit ladit "Hallo LED", tak koukam, ze nikde
neumim nakonfigurovat rezim, aby cele ladeni probihalo
v RAM. Tak jsem vznesl dotaz sem a take zaktivizoval
strejdu Googla. Vysledkem bylo, ze jsem nasel spoustu
dotazu jak provadet ladeni ciste v RAM, ale zadnou odpoved.

Sice verim, ze bych to po podrobnem prostudovani a nejakem
laborovani asi nejak zlomil, ale moje nadseni pro PIC32
a vyvojove nastroje Microchipu znacne ochablo.

Uz drive se mi libily ARMy (hlavne od ST), ale starsi rada
STM32F1xxx mela malo UARTu. Ted jsou ale k dispozici
za slusne penize i novejsi rady STM32F2xx a STMF4xx,
a ty mi po predbeznem prostudovani docela ucarovaly.

Takze ten dotaz na znale techto platforem: je primo nejakym
bezne dostupnym vyvojovym prostredim podporovano ladeni
aplikace pouze v RAM ? Myslim tak, aby se prelozeny kod
nasypal programatorem primo do RAM (tedy nikoli do Flash,
odkud by se po resetu teprve do RAM presunul) ?
A je nejaka bezproblemova podpora pro vytvoreni programu,
ktery bude komplet v RAM a bude moct nejak elegantne
vyuzivat knihovni funkce, ulozene ve Flash ?

Jenom jeste zopakuji, ze vim, ze teoreticky to samozrejme
je mozne na kterekoli platforme se spolecnym pametovym
prostorem. Ale jde mi o to, jestli to dane vyvojove prostredi
samo podporuje, abych nemusel na vsechno delat
assemblerovske vohejbaky.

Diky.
Petr Labaj