OT EON - odecty elmeru

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Čtvrtek Leden 5 13:50:14 CET 2012

Dne 4.1.2012 12:05, RV napsal(a):
> Chci se jen podelit/upozornit na to jak EON odecita elektromery...
>
> Rodice maji chalupu v male vsi.
>
> Az do roku 2009 nam bylo uctovano rocne cca 110-150kWh. V roce 2009 se menil
> elektromer a na fakture byla uvedena spotreba 1500kWh (ja doma mam 3MWh s bezici
> serverovnou a akvariama a bez plynu). Shodou okolnosti jsme ten rok davali na
> chalupu nejake zabezpeceni, meteostanici, kamery, mikrovlnnej spoj a vse na
> UPSce. A take pribyl bazen.
>
> Takze sice mi to bylo divne - prikon vychazel skoro trvale 160W - rodice to
> [...]

Taky se podelim se "zazitkem". Obcas prekontroluju stav elmeru, nactu do excelu
a vzorecek mi vyhodi odhad ceny, takze si prubezne hlidam, jestli neco
nefaliruje. Vloni jsem zjistil, ze mi nijak nenarusta VT, oznamil jsem zavadu
E.ONu, elektromer vrci pomerne hodne a cekal jsem, ze si ho vymeni.

Prijeli, elektromer nechali, vymenili HDO a ze na fakturu dopoctou pomer VT/NT
podle minulych let. No ... nedopocetli. Mam sazbu D45 a spotrebu ve VT asi 12%,
ale s klidem nauctovali asi 20%. Neslo o moc, slo o princip - reklamace faktury,
vraceni preplacenych penez, navyseni zalohy, zadost o snizeni zalohy na puvodni
uroven, snizeni zalohy. Uz treti rok po sobe mi budou vracet pres 6000 Kc, asi
to maj fakt dobre uroceny.

A jako tresnicka na dortu - jsem pry problematicky klient. Do baraku mi
namontovali starou vetes, o zavade jsem je osobne informoval a pak uz jenom
zkousej, co vydrzim. Vsechny tyhle monopoly a oligopoly jsou stejna verbez.

Ted za obec mame jiny darecek - planovany plynovod - taky od E.ONu. Poslou navrh
smlouvy, za 14 prijede chlapek, zjezdi me jak malyho kluka, proc to neni
schvaleny a podepsany, prestoze vi, ze to musi schvalovat zastupitelstvo.

Ted od nich potrebuju zpresnenou trasu do uzemniho planu, projektant se vymlouva
na vykupovace pozemku, ti na projektanta a oba unisono na E.ON. Na E.ONu je na
cele dopoledne jenom dohnat zodpovedneho cloveka a ten mi pro zmenu rekl, ze se
to stejne delat nebude, protoze zakaznici uz nechtej plyn a majitele pozemku
maji nerealne pozadavky. Takze nam zustane v uzemnim planu 200m siroky pruh pres
cely katastr.

Shodou okolnosti tu chce E.ON predelavat nejake sloupy a zvazuju, jestli ma
smysl jim dusledne jejich aktivitu na oplatku taky sabotovat.

Standa