OT Kovoobrabeni bylo Re: [OT] Jak mi RedBull nedal kridla, ale sablonu TQFT100

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Leden 4 12:55:53 CET 2012

v te dobe a tam kde jsem byl se delaly konvice klasicke Sfinx - tedy
zelezo a na to smalt - nerez byl v te dobe strategickou surovinou

prave ze jsem nikdy nepochopil, ze se i to zelezo dokaze takhle pekne
tahnout a ze nevzniknou trhliny

pravdou je, ze na to musi byt spravne nastavena technologie, formy a
hlavne material, ktery to snese

otec-nastrojar jeden cas pracoval na vyrobe (spis zajistoval jeho
provoz) tzv. velkoobjemovych naplni do propisek (takove ty banate co se
pak zuzi do bezneho prumeru) - v te dobe se delaly jen kovove - mosazne

prumer se redukoval tzv. rotacnim kovanim - velky prumer se redukoval na
mensi v takovem velkem karuselu dvema tvrdokovovyma udernikama - dve
kosticky asi jako skolni guma - v nich byl vytvoren tvar podobny tomu
vyslednemu - ten tvar se nedal nijak zakotovat - delalo se to bukovyma
trnama a diamantovyma pastama pekne do plneho materialu (vyjiskrovani v
te dobe bylo scifi) - ten tvar musel zabezpecit aby ten material pekne
tekl, nehrnul se a ani netrhal a prestoze kovatko ma jinej tvar tak
obrobek je v tolerancich

Radek Vicek