Náhrada ISD linky

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Leden 3 18:46:30 CET 2012

Zdravim,
  pokud bychom chteli skutecne odpovedet na otazku tazatele presne tak, jak
byla polozena, tj. jak vest vice tel. hovoru na 1 metalicky par, tak v zasade
krome ISDN (2 hovory) existuji jeste technologie tzv. PGS, tj. Pair Gain
System, lidove nazyvane "ucastnicka PCM", ikdyz ten nazev neni zcela presny.
PGS systemy maji centralni (ustrednovou) cast zpravidla v rackovem provedeni,
a vnejsi (ucastnickou) cast v podobe krabice, ktera se montuje zpravidla
v prostoru UR (ucastnickeho rozvodu) v dome. Bezne kapacity PGS jsou 4 nebo
8 analogovych rozhrani, ovsem 8 jiz zpravidla za pouziti komprese na ADPCM
signal, coz muze zhorsit napr. prenos faxu a modem (chtel-li by jej nekdo
jeste dnes pouzit) nepojede vice, nez 9k6. Jak ale z popisu vyplyva, tuto
technologii by vam musel nainstalovat primo operator a je otazka, zda ji ve
sve siti vubec dnes jeste pouziva.
  Dalsi moznost by byla pouzit napr. SHDSL modem a na dotycnem paru provozovat
E1 (PCM). Pak uz by bylo tech kanalu hned 30. Jenze krome dnes jiz velmi
zastarale technologie K/MFC by bylo jako signalizace pouzito co ? Nu preci
ISDN :-)! Takze jsme tam, kde jsme byli, jen jsme to trosku zupgradovali
ze 2 kanalu na 30. CIli se to hodi pro ty, kteri maji vlastni PBX s PRI
rozhranim.
  Dale by snad jeste pripadalo v uvahu pres E1 SHDSL modem provozovat rozhrani
V5.2, coz by zase vyzadovalo instalaci vnejsi jednotky (V5.2 muxu) v UR a
opet jde o ciste operatorske reseni.
  Takze - zadna prima "vicehovorova" nahrada ISDN krome zminovaneho IP nebo
vyse popsanych reseni (pripadne tez zminovane PBX s ISDN pobockou a analogovym
prenasecem) opravdu neexistuje. Rekl bych, ze tento thread celkem dobre
vystihuje soucasnou situaci, kdy nekteri jedinci zrusi stale velmi dobre
funkcni technologii, jakou ISDN BRI bezesporu je, proste proto, ze "je to
nemoderni" nebo "je nastval operator", ale pak se divi, ze nic lepsiho
na stejnem drate vlastne neexistuje :-).
  Zdravi Pavel