Pokusna deska pro PIC32 - bylo Jak na WiFi s MCU a MRF24WB0MB

j s jarin.hw na gmail.com
Pondělí Leden 2 09:21:18 CET 2012

Znizenie spolahlivost FLASH... no hadam nechcete ten "obehany"
testovaci kus pouzit vo finalnom zariadeni, vsak nie?
Vymena by nemusela byt taka problematicka - mne na to staci nejaka
regulovatelna teplovzdusna pistol z nejakeho baumaxu ci coho,
profesionali iste pouziju adekvatne naradie na to urcene. Ale ako som
pisal, k vymene s najvacsou pravdepodobnostou nikdy nepride. Tych
1000EW cyklov je pre teploty do 85, resp. 105 stupnov Celzia. Pokial
si nepotrpite na ladenie v saune alebo Vas nezamestnava knieza pekiel
;-) , tak to bude typicky, z mojho skromneho odhadu tak o dva rady
viac. Ak tu FLASH budete prepisovat 100krat denne, vydrzi to 1000 dni,
co je pri praci 200x do roka asi 5 rokov. Myslim, ze to je dost.
Alebo siahnite po novsich PIC32MX534/564/664/764, tie maju momentalne
menej FLASH a RAM (128/32K), ale prijemnejsiu spotrebu a garantovanych
20000 EW cyklov pri 85 (105) stupnoch a tam to pri izbovej teplote
vyjde na stovky rokov. Teda este vnuci Vasich vnukov budu moct ladit
PIC-ko podla chuti :-)

S tym behom z RAM som pisal uz kolegovi Buchtovi - je to v prikladoch,
pripadne si skuste pohladat na forach, niekde som to zazrel ako sa to
riesilo.

A este na jednu vec som pozabudol - ak si nieco odladite v RAM a potom
to nechate bezat z FLASH, pojde to pomalsie. Z FLASH sa neda citat tak
rychlo ako z RAM, teda vykonavanie programu je brzdene wait-state-mi.
To sa do istej mieri riesi cache, ale ani ta nie je vsemozna, takze vo
vysledku to z FLASH ide pomalsie ako z RAM. Samozrejme, zavisi do od
typu oepracii, struktury programu atd. Takze na toto pozor.

J.S.