Multiplatform App w Java a .dll

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Únor 27 21:53:20 CET 2012

Zdravím,

> Ne.
>
> Pod wine - možná, záleží na tom co ta dll obsahuje. Ale to by se ta java
> musela rozběhat win verze přeze wine.
>
> Podle mých zkušeností Win Javista píše jen pro win. Nikde (jinde) to neběhá
> a to ani ve wine :-(

No, to si musíte došlápnout na dodavatele. My, když objednáváme třeba nějakou
platformu (telekomunikační), máme požadavek multiplatformnosti např. ovládacího
GUI prostě natvrdo v RFP a pokud je s ním potenciální vendor NC (Not
Compliant), tak se jednoduše vyškrtne. I tak to jde. A pokud je vendor
Compliant a pak to nechodí, má prostě smůlu a pokud to nerozchodí, jednoduše se
to neakceptuje a může si to zase odvézt.
  Někdy se ale bohužel prokáže, že v tom je vendor nevinně. Např nyní řešíme
nefunkčnost jedné java aplikace (právě ovládací GUI) pod Linuxem, ale bohužel
je na vině právě Linuxí JVM, neboť má nějaký problém s kešováním cookies -
vrací občas jinou, než by měl a server pak nepoznává session a zavírá ji.
Trapné je, že když se to spustí pod windowsí verzí téhož Sun/Oracle JVM pod
wine, tak to šlape jak z praku. Ne vždy je tedy zjevně chyba v té aplikaci :-(.

> Ale zkoušel jsem jen dva monstrózní projekty.

Tak to já mám lepší zkušenosti, z mého pohledu tak odhadem 3/4 javových
projektů pod Linuxem chodí velmi dobře. Příkladem budiž třeba i hra Minecraft,
kterou mé ratolesti pravidelně gamesí, samozřejmě nativně na Linuxu, a někdy
mi i říkají, že to běží lépe a stabilněji, než když jsou u kamaráda s windows.

Zdraví Pavel