Mereni optickeho utlumu

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Pátek Únor 17 18:20:51 CET 2012

Vim ze tohle je rada za vsechny prachy ale uz jsem mnohokrat resil tento
problem a to tak ze jsem prinesl vzorek skla do prace (biochemicka
laborator) tam jsem strcil vzorek do spektrofotometru a zmeril absorbcni
spektrum.....

Nicmene jsem kdysi psal jak se meri spektra pomoci plastove oloupaneho CD a
fotaku z mobilu - ale to se tykalo jenom svetelnych zdroju nicmene nekdo uz
to rozpracoval do doma pouzitelne formy a to zde

http://www.asdlib.org/onlineArticles/elabware/Scheeline_Kelly_Spectrophotometer/Cell%20Phone%20Spectrometer%20Paper.pdf

Vy si to muzete upravit tak ze misto mrizky co pouzivaji oni pouzijete taky
oloupane CD jako ja (ale pouzijete jejich software, ktery je volne dostupny)

Tady je ten muj odkaz (uz tu kdysi sel) je tam obrazek jak se foti pres to
CD

http://petr-kubac.blog.cz/1102/mereni-barvy-svetla-zadarmo-a-spravne

Zdravi Petr Kubac