Mereni optickeho utlumu

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Únor 17 10:56:27 CET 2012

Lepší je fotodioda coby proudový zdroj, pracující nakrátko (do vstupu
převodníku I/U s jedním lepším OZ, nejlépe BiFET nebo CMOS a jedním
zpětnovazebním odporem). Na rozdíl od odporového režimu je to
lineárnější, málo citlivé na okolní rušení, necitlivé na teplotu.

Počítejte ale i s tím, že průchod světla tou rozptylnou vrstvou může
změnit jeho spektrální složení, přičemž fotodioda (dle typu) snímá
široké spektrum teoreticky od blízkého UV po blízké IR. Pochopitelně
nikoliv se stejnou citlivostí, obvykle bývá citlivější směrem k IR. Čili
výsledek nemusí nutně odpovídat tomu, co budete vnímat okem.

Prostě bude to spíš orientační ověření.

---
Jirka