Reakce na zmenu stavu vstupu PLC - ruseni

Jozef Racek jozef_racek na tempest.sk
Úterý Únor 14 09:38:35 CET 2012

Pouzivaju sa aj detekcie hrany.
Vzdy treba zvazit aky je zdroj signalu, co je po ceste, aka je dlha
cesta a ako je odolny vstup PLC-cka. Zvazit energiu rusenia a impedancie
snimacich sluciek, preratat rusenie na napatia a porovnat s
hystrereziami v dokumentaciiPLC-cka, alebo zo simulaciami obvodarciny.

Detekcia hrany je v niektorych pripadoch robena priamo PLC-ckom, vtedy
treba precitat dokumentaciu od PLC-cka, ako je riesene odrusenie a ake
kratke zakmity neberie do uvahy a porovnat ich s predpokladanym rusenim,
ktore vznikne sumarne na zdroji+trase

Dalsia moznost je riesit hranu programovo. Tak sa da nastavit filtracia
akakolvek ( pozor - odporucam robit filtraciu na oba stavy - zapnuty aj
vypnuty ).

V oboch pripadoch je vhodne preist vstupne obvody PLC-cka, a pripadne si
ich odsimulovat, ako su zabezpecene urovne a ako je zabezpeceny stav
medzi nimi.

Chytal som "impulzy" z elektromerov, kde impulz bol cca 80 ms a tvorili
ho cca 4 sinusovky na 110V. Po optickom oddeleni, usmerneni a
vytvarovani a uprave urovne na 24V pre PLC-cko sa robili este programove
filtracie na zakmity.

Chytenie/nechytenie impulzu bolo pre zakaznika celkom klucove z hladiska
pokut za prekrocenie 1/4 hodinoveho maxima.
Odber sa ratal zo 6 elektromerov (4 vstupnych a 2 vystupnych), celkovy
odber bol okolo 108 MW a na to boli nastavene zmluvne maxima. Obsluha
mala za ulohu doregulovat technologiu tak, aby maximum nebolo
prekrocene. 1/4 hodiny boli z DCF-kovych hodin, aby boli rovnake pre
energetikov, aj pre spotrebitela.

Robil som s PLC-ckami od Telemechanique ( uz Schneider ). Tie mali velmi
slusne osetrene vstupy s velkou hystereziou, takze som nemal problem. Aj
tak som stravil vzdy 1 den simulaciami obvodov (v tom case SPICE), pre
konkretne zapojenie vstupov a celkoveho riesenia, co si mozem dovolit a
ako to programovo urobit.

Riadil som takto aj 10 MW motor, ktory bol na frekvencnom menici v ramci
jednej technologickej linky. Projektanta som sa pytal, ci sa nepoplietli
rady, ze tie vykony su trochu mimo... Ale bola to realita.
Porucha automatu/programu mohla sposobit poziar/vybuch. Za 10 rokov som
nezaregistroval, ze by sa nieco take stalo, alebo ze by mali v tej
prevadzke problem, sposobeny automatom.

Dodo.