Desulfatace Pb baterii ?

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pondělí Únor 13 13:05:37 CET 2012

Bezne se to resi pomalym nabijenim proudem o velikosti cca 3% kapacity. Doba
nabijeni je tomu odpovidajici v radu desitek hodin. Vysledek je velmi
nejisty, je lepsi se o akumulator starat a nedopustit hluboke vybiti. Dobra
literatura o aku je treba: MAREK, J., STEHLÍK, L.: Hermetické akumulátory v
praxi, vydavatelství IN-EL (cervena knihovna opravdoveho elektrikare :). JM

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of JB
Sent: Monday, February 13, 2012 12:05 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Desulfatace Pb baterii ?

Ve volných chvílích jsem si postavil nabíjecku na PB akumulatory, mozna to
nekdo oznaci za anachronismus, ale nic do cenove hladiny 3.000Kc
nevyhovovalo pozadavkum a davat vetsi peniz se mi nechtelo.
Aktulane vylepsuji sw, implementoval jsem kompenzaci nabijeciho napeti v
zavislosti na teplote a par dasich ficurek.
Rad bych pridal i to cemu se rika desulfatace, ale pres usilovnou snahu jsem
nanasel zadne relevantni udaje.
Podle vseho jde o nabijeni pulznim proudem, ale nikde jsem se nedocetl,
proc, jakym proudem, jakou frekvenci a jakou stridou, jak dlouho takto
nabijet, idealne v zavislosti na C nabijene baterie.
Nemate s timto zkusenosti, respektive poradite kde o teto problematice neco
nacist, prolistoval jsem nekolik knih o akumulatorech, vsechny krasne
popisuji reakce uvnitr baterie, ale neobsahuji zadne prakticky vyuzitelné
informace, takovou zakladni informaci o kolik poklesna napeti clanku pri
poklesu teploty o jeden stupen jsem se nedocetl a musel jsem ji najit kdesi
v hlubinach internetu.

Jirka