step down menic

Michal Krestan krestan na hw.cz
Pátek Únor 10 15:20:48 CET 2012

Chtel bych se zeptat, jestli by mi nekdo neporadil jak v jedne aplikaci vyresit step down menic. Pouzivam TPS62291, jelikoz poterbuju napajeni z Li-on baterky na 3.3V s co nejvetsi ucinnosti s prodovym odberem do 10mA, ale v urcitem rezimu kolem 300mA. Bohuzel tento menic ma vlastnost, ze v urcitem rozsahu napajeciho napeti pri odberu kolem 250mA a vice se dostava do nestabilniho stavu, ktery se projevi znacnym zvlnenim vystupniho napeti a i je tento rezim slyset v podobe zvuku z tlumivky. Zkusil jsem pouzit presne doporucene L a C a layout desky z datasheetu, ale nic nepomaha. Snizeni vystupniho odporu zdroje, kterym to pokusne napajim taky nic moc nevyresi. Kdyz jsem pouzil jiny obvod, tak ten mel zase problem pri nizkem odberu. Je nejake reseni, jak se tomutu nestabilnimu stavu co nejvice vyhnout? Bohuzel se vyskytuje ve vetsi mire v pracovni oblasti napeti nekde kolem 3.7-3.9V, pri vetsim napeti se uz nevyskytuje.

            Michal