Notebook do 20k

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pondělí Únor 6 21:39:30 CET 2012

K tej ExpressCard.
Cisty DOS som vzdal. Nie kvoli karte, ale kvoli tomu, ze na notebook
neviem dostat ziadne data. Mam bootovacie CD s DOS-om, na nom ntfsdos od
sysinternals. Nim si spristupnim HDD, ktory je NTFS. Viem sa pohybovat
po adresaroch, aj vypisat zoznam suborov (cd, dir). Pokus o spustenie
nativneho exe subor pre DOS konci chybou. Napr. editor "edit" funguje,
nedokaze ale otvorit ziaden textovy subor. Neviem, kde je problem. Z USB
klucov mi DOS pozna jeden, na ktorom dokaze nacitat root. Prikaz cd
zlyha. Napalovat nove bootovacie CD s programami, ktore potrebujem na
testovanie karty sa mi vazne nechce.

Tak aspon pokusy pod Windows XP. Device manager pise, ze COM port je na
adresach 3000-3007, IRQ17, takze mimo zakladneho priestoru. Ale! Spustil
som svoj stary nativny DOS-ovsky program pre pracu s COM portom a
normalne funguje, prenasam si data z NB na PC. Spustene je to pod XP,
mimo DOSBoxu (ten na NB nemam, len, ze padla o nom zmienka).

Port je v zdrojakoch obsluhovany napriamo cez IO 0x3F8 a interrupt:

Inicializacia portu zo zdrojakov:
void com1(void){
  vekt=0x0C; baza=0x3F8;
  maska=0xEF;
  nast_seri();
}
void nast_seri(void){
  outportb(baza+3,0x80); //prijmi delitel
  outportb(baza+0,lsb);
  outportb(baza+1,msb);
  outportb(baza+3,rrl); //riadenie linky
  outportb(baza+1,0);   //zakaz prerusenia 8250
  outportb(baza+4,0x0b);//nejake nastavenie modemu
  inportb(baza);      //nacitanie znaku RX
  inportb(baza+2);	//identif. prerusenia

  setvect(vekt,prijmznak);
  outportb(baza+1,1);                  //povolenie prerus. prijimaca
  outportb(0x21,(inportb(0x21))&maska); //povolenie prerus. 8259
  outportb(0x20,0x20);                 //potvrdenie prerus. 8259

  delay(100);
}
prijem znaku je cez obsluhu prerusenia:
void interrupt prijmznak(void){
  *(file_buff+(uint)uz)=inportb(baza); uz++;
  outportb(0x21,(inportb(0x21))&maska);
  outportb(0x20,0x20);
}

Tuto:
http://www.i-tec-europe.eu/?t=3&v=80
sa daju stiahnut drivery a pri dosovskych je nejake vysvetlenie:

Pls exe DOS_MODE.EXE first.
And you  will see PCIE_Address=dc00. That means the card is detected.
And pls use test command ---TESTUART.COM TEST and plus Address dc00
As screen.

Tak neviem, ci to nejak pomoze..

miro