ot: voda/vzduch/tlak a veci...

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Neděle Únor 5 16:08:56 CET 2012

zdravim osadenstvo,
odvzdusnujem radiatory a vsimol som si zaujimavu vec. Ono je to skor
otravna vec, ale aj trochu zaujimava. Podla vsetkeho je v systeme este
celkom slusne mnozstvo vzduchu ale nedari sa mi ho dostat von. Tak sa
snazim aspon odhadnut kolko.
Ked cast systemu uzavriem a tym odizolujem od zvysku, otvorim ventil tak
mi pod tlakom vytecie asi 8 litrov vody. Kedze je vsetko v jednej rovine
a zaroven predpokladam ze radiatory ani trubky sa pruzne nehybu
domnievam sa ze ta voda bola vytlacena len bublinou, ktora je niekde vo
vnutri.
Takze otazka: Ak je system natlakovany na 2.5 baru a po jeho odtlakovani
na 1 bar (atmosfericky) sa objem bubliny zvacsi o 8 litrov aky je objem
vzduchu uvazneneho v systeme? :-)
b.