Konstrukcia DDS generatora z PE/2006 - pokracovanie

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Únor 3 14:17:08 CET 2012

Ja som navrhol riesenie tu:
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2011-April/393392.html

> [...] namiesto dosky riadenia s procesorom by sa navrhla pomerne trivialna dosticka
> s niekolkymi optoclenmi ci inymi oddelovacmi a niekolkymi 74HC595.
> Ten FriendlyARM alebo podobny by potom pekne cez SPI nasypal vlaciky do '595
> aby emuloval komplet dianie na vystupoch sucasnej riadiacej dosky. To je vsetko,
> nic netreba programovat (teda az na toho FriendlyARMa, ale s tym sa ratalo, ze).
> Take nieco by sa dalo nabastlit za jedno popoludnie aj na univerzali, ak treba;
> a za druhe popoludnie sa daju napisat zakladne rutiny na ARMa ci cokolvek ine.

To sa da rozviest napriklad aj tak, ze sa ta od DDS oddelena strana doplni vhodnym FTDI-volaco co bude fungovat ako USB-bitbang, ktory sa nemusi osadit, ak tam niekto chce zabudovat ten FriendlyARM.

Dalej sa to da rozviest tak, ze sa tam na stranu DDS prida jednocip tak, aby sa nemusel osadit a dal sa nahradit prepojkami pre tych, co ho nechcu. Ak tam bude, bude mat od FTDI cez optocleny privedene Rx+Tx a on sam bude robit SPI vlaciky.

Teraz ked poviem, ze moje oblubene '51, tak ma samozrejme oplujete, ale 1. na toto bohate staci (naviac singleclockery od Atmelu su na spadnutie) a da sa programovat v C (SDCC co je free/open source); 2. vyraba ho tucet vyrobcov a stoji pat patdesiat; 3. bude sa dat kupit v drogerii aj o 100 rokov; 4. vo variante 'RD2 ma defaultne bootloader po UARTe, t.j. na programovanie nic netreba (a to aj NXP aj Atmel) len soft na PC a staci lubovolny terminalovy program; 5. v DIP40/PLCC44 nie je problem ho zaletovat trasucimi sa rukami na kolene resp. ho dat do patice.

wek

>balu ja nijak neremcam - odvedli jste na tom dobrou praci, ktera se vam
>nikdy nemuze vratit
>
>ja jen konstatuji, ze by bylo mozna lepsi varianta (univerzalnejsi) a
>mozna ne o nic vic komplikovana - oddelit ovladaci cast od vlastni DDS.

[...]