Konstrukcia DDS generatora z PE/2006 - pokracovanie

Cihak na dkv.cst.cd.cz Cihak na dkv.cst.cd.cz
Pátek Únor 3 10:57:17 CET 2012

Ale já jsem neřekl, že jsou ty obvody nanic. To ani náhodou - jsou skvělé. Jen se hodí pro hodiny (jak píšete) nebo pro úzkopásmové záležitosti. Vámi citovaní radioamatéři výstup vždy ofiltrují a pak teprve použijí :-). Ten širokopásmový modul z SDRkids je právě to to jsem měl v ruce. Dělal jsem to pro kamaráda. On ho chtěl ale byl líný ho stavět a mě zajímalo jak to funguje :-). Tak jsem mu ho postavil a oměřil.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Friday, February 03, 2012 9:52 AM
To: HW-news
Subject: RE: Konstrukcia DDS generatora z PE/2006 - pokracovanie

>Leze z toho celé spektrum jen minimálnì potlaèených harmonických. Mám z
>toho doma obrázky jak jsem to mìøil na rùzných kmitoètech. Mù¾u poslat.
>Jinak vlastní signál je pìkný, èistý ale je nutné ho ofiltrovat.

To je logicke, kedze vystup je digitalny. Je to myslene ako hodiny.

> Pro ¹irokopásmový gener je to nevhodné.

To asi zavisi od definicie sirokopasmovosti aj od definicie generatora.

Kedze s tym radioamateri (a aj radioprofesionali, vid ten Elecraft) generatory robia, zrejme na nieco to vhodne je. Neviem, nie som radioamater. Nieco by sa zrejme dalo poriesit aj filtrami prepinanymi podla rozsahu.

Na druhej strane su zase ti, co vyvijaju rozne digitalne a mixed signal gerety, kde by sa im hodil laditelny zdroj hodin; tam sa pravy uhol vyslovenie ziada.

Mozete mat napriklad super merak, ktory meria napatia s presnostou na zlomky milivoltov, ma ethernet konektivitu a da sa namontovat do racku; ale na servisne pouzitie to moze byt uplne nevhodne.

wek