Manazment nadseneckych projektov, was: Konstrukcia DDS generatora z PE/2006 - pokracovanie

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Únor 3 09:37:52 CET 2012

No, obaval som sa, ze to vyznie ako dehonestacia prace vsetkych co na miniLA robili, ale nebolo to myslene tak. Pointa bola, ze ta organizovanost sama osebe pomoze len niekedy. Obaja ste predsa pri miniLA boli este v casoch, ked nebolo konto na sf.net, dokonca este ked nebol ani mailing list na mcu.cz. A naopak, ti Nemci, ktori k tomu pricuchli az ked ten sf.net bol zriadeny a vdaka panovi kolegovi Smrzovi aj velmi pekne spraveny, tak ti do toho nepriniesli nic.

Velakrat sa v oblasti open source ludia ohanaju tym, ze nadsenectvo predsa funguje, a dokladaju to prikladmi ako gcc, linux, mozilla, openoffice a pod. To je ale nadherny priklad toho, ako to vlastne v skutocnosti funguje - toto vsetko su dnes (a uz velmi dlho, u ooo a mozilla od pociatku) takmer ciste komercne projekty, kde jadro tvoria plateni ludia a len okrajove oblasti su vykryte nadsencami. Ano, ked sa uz okolo toho zacne motat vela ludi (a su za robotu zaplateni), tak ta organizacia pomoze pritiahnut aj tych nadsencov. Ale u one-man-show je to inak.

Nech na to pozeram, ako pozeram, v skutocnosti to vsetko vzdy pada do jedneho zaveru: nejsou lidi.

wek

PS.
>protoze procesory na ktere jsem to navrhl prestali mezitim vyrabet

Toto je veta, nad ktorou sa v oblasti opensource hardwaru oplati zamysliet...