Chlazení, okolní teplota a výpočty kolem toho

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Středa Únor 1 00:26:40 CET 2012

Zdravím,

Mám jeden dotaz spíš obecného či teoretického druhu. Nějak už jsem za ty
roky pozapomněl středoškolské  a vysokoškolské lekce z fysiky a potřeboval
bych nakopnout správným směrem.

Ve velkém počítači doma mám vodní chlazení. Když jsem ho před pár lety dával
dohromady, pojal jsem to poměrně velkoryse, takže snímám teplotu vody na
vstupu do počítače, na výstupu z počítače, průtok vody, teplotu procesoru,
teplotu vodou chlazené grafické karty atd. atd. Celá mašina je vedle v
místnosti, kde se ani moc netopí, protože ten radiátor toho vodního chlazení
tu místnost docela ohřeje (počítač běží víceméně 24/7/365).

Když je v létě teplo, tak teplota celého systému celkem pochopitelně roste a
když teď mrzne, tak teplota celého systému klesá.

Jaké vzorečky se používají při výpočtech typu "závislost teploty chladící
kapaliny na okolní teplotě" či "jak velký radiátor potřebuji, aby se voda
při průchodu ochladila na teplotu okolí + max. 5 stupňů při průtoku XY litrů
za hodinu ?" a tak podobě ?

Díky za nakopnutí

PavelK