Vanocni gadget II

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Prosinec 31 12:34:09 CET 2012

Hmmm...gadget je synonymum pro špatně? To je pro mě novinka...

Další věc, které si lze všimnout na první pohled: čím máte určený
nabíjecí proud v pulsu?

Skutečnost je taková, že ničím, resp. pouze vnitřním odporem síťového
zdroje, transistorů, jejich malými emitorovými odpory, vnitřním odporem
aku a odporem všech použitých vodičů.

Čili zase náhodný proces, jehož výsledek je závislý na konkrétní situaci
v tom kterém kusu či případě.

Kdyby v zapojení např. někdo použil "palebné", třeba nekolik kW trafo
bez jakékoliv jiné změny, tak to bude hořet, budou trpět aku a neznalý
se zase bude divit...

Tak se to prostě nedělá... Buď udělejte PWM s akumulačním prvkem a se
vší parádou (taky tím nejspíš snížite rušení už v základu), nebo - pokud
chcete PWM bez toho - se postarejte o definování proudu v pulsu (odporem
nebo aktivním omezovačem proudu se vším, co to přináší).

Být Vámi, soustředím se trochu na HW a zapomenu na SW. Opačný způsob je
cesta do pekel.

---
Jirka