Bezdratovy prenos UART

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Prosinec 27 19:06:57 CET 2012

Jen tak pro zajímavost Notebook byl položen na čem; myslím na chladiči,
nebo na plechové krabici v které byl ten měnič umístěn? Tak plechová
krabice může být důležitá. Méně to sice ruší, ale o stejnou hodnotu se
snižuje intenzita elmag pole pro přenos signálu. Jelikož chtěl přenášet
bezdrátově, tak by nesměl mít měnič ve stíněné krabici, nebo mít
vyvedenou sériovou linku mimo box. Pak by to mohlo jít.

Představoval jsem si spíše vývoj, kdy se součástky hledají na stropě a
měď se vypařuje z plošného spoje (dobrá, přeháním :-).

Teď mě napadlo, já jsem egoisticky předpokládal vysílač na řídící desce
měniče. A on to RV mohl myslet tak (a je to pravděpodobnější), že to
připojí místo kabelu, takže to bude dále od dotyčného zařízení, což mění
situaci k lepšímu.

Napadla mě šílená idea. Pokud by stačilo napájení, nebo by byla zásuvka,
tak by to šlo realizovat nějakou wifi krabičkou se serial to ethernet
převodníkem (software). Připojím, nahodím wifi na notebooku a je to. Ty
krabičky mívali na desce jeden header se sériovým portem v TLL provedení
(což předpokládám je výhoda) a SW snad někdo už řešil. Přinejhorším by
se dal řešit přes webserver, je to jen spustit binárku jako cgi skript a
zápis a čtení přes STDIN, STDOUT. Kdysi jsem to řešil (v jazyce C a
Perlu, ale obojí je bohužel již v křemíkovém pekle), není to složité ale
už si to moc nepamatuji.

Tedy je to tak praštěný, že by to snad i stálo za realizaci.

ced