Záhada starého gramofonu :-)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Prosinec 23 12:03:15 CET 2012

Zdravím,
  ano, to je ono.
  Polohový spínač ramene má na svých kontaktech odrušovací kondenzátor, zřejmě
aby v poměrné blízkosi vysokoimpedančního audiosignálu (jde o krystalovou
přenosku) nebylo jeho spínání provázeno ranami a rázy z reproduktorů. Nu a
tento kondenzátor dostal svod. Poněvadž motor šel velmi lehce, proud byl malý
a svod se nemohl odpálit sám (nejspíš to bude nějaký MP kondenzátor, kde je
toto běžné). Bylo krásně cítit, jak při brždění se chvíli motor snažil držet
otáčky, ale v momentě, kdy se zřetelně zbrzdil a tedy jeho spotřeba vzrostla,
úplně "umřel", ještě se trošku snažil, ale neudržel se už v chodu a zastavil.
Pak jsem to zkoušel opakovaně zapínat a vypínat a doba doběhu už se nelišila
od normální. Nechal jsem ho tam a jsem zvědav, zda to zase udělá.
  Zdraví Pavel