Re: Záhada starého gramofonu :-)

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Prosinec 23 11:36:18 CET 2012

 23.12.2012, 11:28:03

Nektere gramofony byly reseny tak, ze reminek mezi talirem a
pohaneci remenici byl velmi volny, takze v pohotovostnim stavu se
remenice sice otacela, ale pod reminkem prokluzovala. Spustenim
raminka se do soustavy prisunula napinaci kladka, reminek se nalezite
napnul a talir se roztocil. A na konci desky, se zase jen uvolnila ta
napinaci kladka a motor stale bezel.
Dokazu si predstavit, ze u nejakeho letiteho stroje, byl na remenici
nejakej bordel vyrazne zvysujici treni, takze to dokazalo talirem
pohnout i pri vysunute napinaci kladce. No a brzdenim talire rukou se
bordel ocistil a ted uz to beha jak ma. ;-)

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz