[OT] konverze timestamp na datum a cas, algoritmus

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Prosinec 22 13:14:18 CET 2012

> Zdravim,
>   nejsem si jist, zda si tu nekdo neplete kompilator c a knihovnu libc.
> time.c ci derivatives jsou soucasti libc a libc neni soucasti gcc ani
> jineho kompilatoru c.

Ja by som to takto kategoricky neprehlasil. Kompilator *moze* obsahovat kniznicne funkcie (resp. ich generovat), a *prekladac* (translator) ich *musi* obsahovat. Teda tie, ktore su vymenovane standardom (v kap. 7); pozor, prekladace pre "standalone" aplikacie (t.j. bez OS) musia implementovat len ich podmnozinu (a funkcie deklarovane v time.h k nim nepatria - preto v avr-libc nemusia byt).

>  Doporucuji prohlednou zdrojaky od uclibc, ktera je urcena prave pro
> embedded platformy, tam by to byt melo.

Pozor aj na slovo embedded, dnes sa do toho pcha vsetko mozne a vo vacsine pripadov to pomerne priamo znamena "nie 8-bit". Napriklad vcera som si cital o 256-jadrovom procesore pre embedded aplikacie...

----

Mimochodom, tie konverzie su tak jednoduche, ze nevidim prilis dovod stracat cas ich hladanim.

wek