Re: Brum CRT TV - settop box

jozem na volny.cz jozem na volny.cz
Pátek Prosinec 21 13:46:24 CET 2012

Zdravím,

to, co píšete, je samozřejmě naprosto v pořádku. Audio a video se teoreticky nikde nemají šanci potkat a tudíž by se neměly také ovlivňovat. Videosignál basebandu má ale spektrum od DC do cca 5 MHz a v případě digitálního zdroje mají obvykle složky ke konci spektra vyšší amplitudu a mohou i značně překračovat teoretickou hranici. Třeba za profesionální přijímače bylo mnohdy nutné dávat dolní propust. Počítá se totiž s distribučními zasilovači, které potřebné filtry obsahují.
Nikdy jsem detailně nezkoumal obvodové řešení TVP, ale vím, že se to projevovalo u nějakého rozmezí stáří. Hodně staré, které jsou řešené víceméně diskrétně, zrovna tuhle nectnost neměly. Hodně nové byly zřejmě už pro "digitální" vstup AV optimalizované. Asi jde o použité čipové sady vhodného stupně integrace, kde se prostě obraz do zvuku dostane. Víc nepovím - nevím. Televize nedělám, takže se v nich nevyznám. Zásobuji jich ale docela dost signálem a v určité době jsem jezdil po problémových zákaznících, takže jsem pár takových televizí viděl.

Josef