Paralelizace vyk. prvku

Jirka zaloha na volny.cz
Neděle Prosinec 16 16:45:59 CET 2012

Přiznám se, že úvahu jsem moc nepochopil (zejména tu větu o rozptylu
parametrů versus toto zapojení).

Jinak transistory se paralelně řadí tak, že se jim dá malý odpor do
EMITORU, ne do kolektoru. Vzniká na něm žádoucí záporná zpětná vazba,
která rozdíly vyrovnává. Taky se to dá pochopit tak, že z transistorů
vzniknou řízené proudové zdroje se stejnými snímacími odpory a společným
řízením.

Nějak jsem nikdy moc neviděl smysl konstrukcí s posilovaným třísvorkovým
výkonovým regulátorem - tím méně zde, když je stejně okolo spousta
dalších prvků, včetně OZ.

Volil bych klasickou konstrukci s nízkovýkonovou referencí, zesilovačem
odchylky a pořádným budícím a výkonovým stupněm, zřejmě doplněnou o std.
snímací odpor a omezení (regulaci) proudu.

Příslušných schémat je moře, jde skutečně o klasiku.

Na místě výkonového transistoru bych zvážil MOSFET(y), mají kladný
teplotní součinitel (tedy se snadno řadí paralelně), netrpí druhým
průrazem a mají mnohem lepší SOAR.

---
Jirka