Li-x nahrada 12V NiCd aku v naradi (akusroubovak)

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Sobota Prosinec 15 15:05:20 CET 2012

Dramatizovat to nechci, take jsem modelar takovy rekreacni, ale pokud chci
neco pro zivotnost baterky udelat, tak tech 2,50US mi prijde jako docela
prijatelne. A jak uz jsem zminil, na zivotnosti se to projevi pozitivne.
Vladimir

-----Původní zpráva-----
From: Jirka
Sent: Saturday, December 15, 2012 2:39 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Li-x nahrada 12V NiCd aku v naradi (akusroubovak)

Zase to tak nedramatizujte, pokud pravidelně používáte balancování při
nabíjení, tak krátkodobý pokles napětí jednoho článku při zatížení
nevadí. Začal bych se bát pod řekněme 2V/článek - no a tam to nejspíš
vůbec nedoleze.

Další možnost zlepšení chování je výběr článků do packu už při jeho
sestavování (samozřejmě pak nemůžete kupovat hotové packy, nebo je
musíte rozdělat) a ev. totéž zopakovat po určité době provozu.

Ekonomicky při nákupu packů od Číňana je to ale nezajímavé, technicky to
zas tak nevadí (viz nahoře).

Aplikace, kde "nebalancování" sériově zapojených článků povýšili na
draze placené kurvítko, jsou např. UPS fy APC (typy s vysokonapěťovým
akumulátorem). Tam už jde o docela dost peněz...

---
Jirka