Li-x nahrada 12V NiCd aku v naradi (akusroubovak)
Jirka
zaloha na volny.cz
Sobota Prosinec 15 14:39:57 CET 2012
Zase to tak nedramatizujte, pokud pravidelně používáte balancování při
nabíjení, tak krátkodobý pokles napětí jednoho článku při zatížení
nevadí. Začal bych se bát pod řekněme 2V/článek - no a tam to nejspíš
vůbec nedoleze.
Další možnost zlepšení chování je výběr článků do packu už při jeho
sestavování (samozřejmě pak nemůžete kupovat hotové packy, nebo je
musíte rozdělat) a ev. totéž zopakovat po určité době provozu.
Ekonomicky při nákupu packů od Číňana je to ale nezajímavé, technicky to
zas tak nevadí (viz nahoře).
Aplikace, kde "nebalancování" sériově zapojených článků povýšili na
draze placené kurvítko, jsou např. UPS fy APC (typy s vysokonapěťovým
akumulátorem). Tam už jde o docela dost peněz...
---
Jirka
> No ano, aku na nabijecce je jedna vec, aku v letadle pod plynem je vec
> druha. Na zemi mam krasne nabito, vybalancovano na 3× 4,20V, pak to dam do
> letadla, a po 15 minutach, kdyz pridam plyn bych chtel videt baterku, ktera
> bude mit 3× 3,3V. Proto je dulezite, abych ten plyn ubral, kdyz na 3,3V
> klesne napeti na PRVNIM clanku. Na dalsich je v tom okamziku treba jeste
> treba 3,5V.
> I kdyz jsem naposledy koupil regulator s balancerem, tak mi to moc
> nefungovalo, stejne se clanky v zatezi rozbehly o vic jak 0,5V
> Takze to piskatko se mi jevi jako nejlepsi reseni :o)
> Vladimir
>
> -----Původní zpráva-----
> From: Jirka
> Sent: Saturday, December 15, 2012 1:57 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: Li-x nahrada 12V NiCd aku v naradi (akusroubovak)
>
> Na to slouží balancer V NABÍJEČCE. Nedovedu si vůbec představit
> technicky korektní provoz akupacku v éru bez tohoto řešení.
>
> Úplně selsky řečeno: články se dorovnávají při každém cyklu.
>
> ---
> Jirka
>
>> Jeste k tem LiPo sadam, mam tu takovy mismas ruznych znacek - Polyquest,
>> Turnigy, Lightmax, Fulymax, Power X5 a snad jeste neco dalsiho. Ale at je
>> to
>> znacka jaka chce, nikdy napeti na jednotlivych clancich neklesa stejne,
>> zvlaste pri zahulu, co to v eru dostane. Regl v letadle sice hlida celkove
>> napeti, ale stalo se mi, ze jsem pristal, dva clanky 3,5V a jeden 2V.
>> Parkrat to zopakujete, a je po baterce. Od doby, co pouzivam ten buzzer,
>> jsou baterky v pohode, zivotnost a pouzitelnost se rozhodne prodlouzila.
>> Vladimir
Další informace o konferenci Hw-list