OT: Pocitani vyplat

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Prosinec 11 21:37:21 CET 2012

Lupnul jsem to do tabulky.

http://www.smejkal.com/dl/kapely.ods

Pokud nedokazete otevrit .ods, zkuste to same s .xls na konci.

Standa

Dne 11.12.2012 19:40, Stanislav Svoboda napsal(a):
> Dobry vecer,
>
> dekuji za reakci.
>

>     Dobrý večer,
>
>     myslím, že vám v grafech chybí právě ty částečné úvazky.
>
> Na 1. grafu je 100% a pak 10%

Aha, takže pokud mám úvazek větší než podíl, stoupá mi podíl o 1/10 úvazku,
pokud mám úvazek menší než podíl, klesá mi o 1/10 z (100%-úvazek).

> [...]
>     a máte výplaty.
>
> Asi to z toho mailu nevyznelo uplne zretelne - pri znalosti (pouziji Vase
> promenne) u_i a p_i tu vyplatu spocitam snadno. Jde mi o stanoveni (vypocitani)
> prave toho p_i, coz by mel byt vysledek f-ce zavisle na soucasnem a predchozich
> u_i, dobe cinnosti a predchozich p_i. V soucasne verzi funkce pracuje, je tam
> ale nekolik drobnych "anomalii", ktere nastavaji pri ruznych specifickych
> stavech (napr. 5 let po 100%, pak 2 roky 0%, pak 20%, pak 30%) - zkratka neni to
> ani jednoduche ani elegantni (ani uplne rychle), byt ucel to plni.

Hlavní je, že lze použít princip x = f(x-1).

Zkuste toto: http://www.smejkal.com/dl/kapely.ods
Pokud nezvládnete otevřít .ods, zkuste to samé url, ale s příponou .xls.

>     Jediné v čem nemám jasno je stav, kdy někdo pracuje na úvazek 50%, jestli se mu
>     jednotkový podíl zvyšuje a o kolik.
>
> Obecne doba progrese je 10 let - tedy pri uvazku (nemennem) 50% dosahne za 10
> let 50% "jednotkoveho" podilu, ktery dale nestoupa.

Toto platí pouze tehdy, pokud máte původní podíl 0 nebo 100%, v případně
původního podílu 20% vám stačí 6 let. Pokud budete trvat na tom, že
progrese/degrese trvá pevně určenou dobu, tak u člověka, který nejdříve 10 let
hraje na úvazek 50% bude trvat dalších 10 let než se dostane na úvazek 100%.

Mimochodem, exponenciálu do toho vůbec netahejte, to vám ty vzorce vyjdou dost
šílené.

Standa